Obchodná akadémia, D. Skuteckého
8, 975 16 Banská Bystrica
Správa
o výchovno-vzdelávacej činnosti
šk. rok 2005/2006
1.
A.
Názov školy: Obchodná
akadémia
Adresa školy: D.
Skuteckého 8, 975 16 Banská Bystrica
Tel.: 048/
41 532 45, 048/ 41 251 25
FAX: 048/
41 23 044
e-mail: sekretariat@oabb.edu.sk
internetová stránka: www.oabb.edu.sk
Zriaďovateľ školy: Banskobystrický
samosprávny kraj
Nám. SNP 23
974 01 Banská
Bystrica
Riaditeľ školy: Mgr.
Mária Erneková
Zástupkyňa riaditeľky školy: Ing. Iveta Jagošová
Rada školy:
Predseda Rady školy:
Ing. Miroslav Bancík
počet uskutočnených
zasadnutí: 24
Iné poradné orgány: Gremiálna rada
Predmetové komisie
Rada rodičov
Odborový zväz
pracovníkov školstva a vedy
B.
Počet žiakov: na
začiatku školského roka 427
na konci školského
roka 408
so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami 2
C.
Počet žiakov: zapísaných do I. ročníka OA 94
prijatých do I.
ročníka OA 102
prihlásených do I.
ročníka OA 229
prijímacích
skúšok sa nezúčastnilo 18
prijímacích skúšok sa
zúčastnilo 154
kritériám prijímacích
skúšok
nevyhovelo 47
zapísaných do I.
ročníka CR 38
prijatých do I.
ročníka CR 38
prihlásených 61
zúčastnilo sa prijímacích skúšok 38
Počet prijatých žiakov do I.
ročníka CR bol zvýšený z 34 na 38 na základe rozhodnutia Rady školy zo
dňa 29. 06. 2006.
E.
Výsledky hodnotenia
a klasifikácie žiakov:
Výsledky externej maturitnej skúšky za školu:
Predmet |
Úroveň A |
Úroveň B |
||
Úspešnosť |
Percentil |
Úspešnosť |
Percentil |
|
ANJ |
73,1 |
38,2 |
58,4 |
48,9 |
FRJ |
- |
- |
44,2 |
11,9 |
NEJ |
76,7 |
41,1 |
52,4 |
46,9 |
MAT |
26,7 |
4,2 |
23,3 |
3,6 |
Priemerný prospech za
školu – spolu všetky odbory 1,87
odbor: 63176 - obchodná
akadémia
prospelo s vyznamenaním 79 žiakov
prospelo veľmi dobre 114
žiakov
prospelo 146
žiakov
SPOLU prospelo
339 žiakov
neprospeli 2 žiaci
neklasifikovaní 1 žiak
znížené známky zo správania:
2. stupeň
3 žiaci
3. stupeň 2 žiaci
priemerný prospech za školu 1,78
priemerný prospech za I. roč. 1,85
priemerný prospech za II. roč. 1,18
priemerný prospech za III. roč. 1,81
priemerný prospech za IV. roč. 2,14
Priemery podľa jednotlivých predmetov
Predmet |
I. ročník |
II. ročník |
III. ročník |
IV. ročník |
Škola |
SJL |
2,36 |
1,97 |
1,98 |
2,98 |
2,35 |
ANJ |
2,32 |
2,18 |
2,19 |
2,37 |
2,26 |
FRJ |
1,36 |
1,86 |
1,89 |
1,98 |
1,77 |
NEJ |
2,31 |
2,36 |
2,57 |
2,25 |
2,27 |
OBN |
- |
1,38 |
1,45 |
- |
1,42 |
DEJ |
1,97 |
1,96 |
- |
- |
1,97 |
MAT |
2,27 |
2,38 |
2,44 |
- |
2,38 |
BEK |
1,37 |
- |
- |
- |
1,37 |
TEV |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
POE |
2,10 |
1,78 |
1,82 |
2,37 |
2,03 |
UČT |
- |
2,55 |
2,64 |
2,47 |
2,55 |
API |
1,37 |
1,36 |
- |
- |
1,36 |
IVT |
- |
- |
1,23 |
- |
1,23 |
HOG |
1,35 |
- |
- |
- |
1,35 |
ADK |
2,23 |
1,67 |
2,14 |
2,28 |
2,11 |
HVS |
- |
1,53 |
1,33 |
- |
1,41 |
NAH |
- |
- |
- |
2,37 |
2,37 |
PRN |
- |
- |
1,88 |
- |
1,88 |
TOV |
1,79 |
1,57 |
- |
- |
1,68 |
EKC |
- |
- |
- |
2,17 |
2,17 |
SPK |
- |
1,31 |
1,33 |
- |
1,32 |
PRA |
- |
- |
1,39 |
1,39 |
1,39 |
MEM |
- |
- |
1,81 |
1,87 |
1,84 |
MAN |
- |
- |
1,48 |
1,49 |
1,49 |
CR |
- |
- |
1,44 |
1,72 |
1,58 |
odbor: 63147 – vyššie odborné vzdelanie
prospelo s vyznamenaním 4 žiaci
prospelo veľmi dobre 8 žiakov
prospelo 11 žiakov
SPOLU prospelo 23 žiakov
priemerný prospech za I. roč. 1,85
priemerný prospech za II. roč. -
priemerný prospech za III. roč. -
Predmet |
I. ročník |
II. ročník |
III. ročník |
Škola |
ANJ |
2,52 |
- |
- |
2,52 |
FRJ |
2,00 |
- |
- |
2,00 |
NEJ |
2,26 |
- |
- |
2,26 |
VET |
2,43 |
- |
- |
2,43 |
UČT |
1,70 |
- |
- |
1,70 |
TCR |
2,26 |
- |
- |
2,26 |
DEK |
1,43 |
- |
- |
1,43 |
GCR |
1,26 |
- |
- |
1,26 |
APS |
1,39 |
- |
- |
1,39 |
API |
1,47 |
- |
- |
1,47 |
SC |
1,87 |
- |
- |
1,87 |
SPJ |
1,60 |
- |
- |
1,60 |
odbor: 63146 – pomaturitné kvalifikačné
štúdium
prospelo s vyznamenaním 10 žiakov
prospelo veľmi dobre 10 žiakov
prospelo 19
žiakov
SPOLU prospelo 39
žiakov
neklasifikovaní 3 žiaci
priemerný prospech za I. roč. 1,80
priemerný prospech za II. roč. 2,13
Predmet |
I. ročník |
II. ročník |
Škola |
ANJ |
2,24 |
2,56 |
2,40 |
FRJ |
2,08 |
2,30 |
2,19 |
NEJ |
2,53 |
1,87 |
2,18 |
DEK |
1,72 |
- |
1,72 |
SPK |
1,76 |
- |
1,76 |
GCR |
1,68 |
1,93 |
1,80 |
ECR |
2,73 |
- |
2,73 |
MAM |
- |
2,37 |
2,37 |
SCR |
1,52 |
2,00 |
1,76 |
EPCR |
1,88 |
2,69 |
2,28 |
PCR |
2,65 |
- |
2,65 |
INF |
1,91 |
- |
1,91 |
TEA |
1,36 |
- |
1,36 |
KOR |
- |
2,63 |
2,63 |
PRA |
1,08 |
1,50 |
1,29 |
TEV |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
APS |
1,56 |
- |
1,56 |
SC |
- |
2,00 |
2,00 |
SZI |
- |
2,81 |
2,81 |
F.
Zoznam odborov:
Zoznam odborov: 63176 –
obchodná akadémia
63146
– pomaturitné kvalifikačné štúdium
63147 – vyššie
odborné vzdelanie
Zoznam uplatňovaných učebných
plánov:
študijný odbor: 63176 – obchodná akadémia – 3., 4. ročník platí učebný plán schválený
MŠaV SR platný od 01. 09. 1996
63176 – obchodná akadémia – 1., 2.
ročník platí učebný plán schválený
MŠ SR platný od 01. 09. 2004
63146 – pomaturitné kvalifikačné
štúdium – 2 – ročné platí učebný plán
schválený MŠ SR platný od 01. 09.
1995
63147 – vyššie odborné vzdelanie –
3- ročné štúdium platí učebný plán
schválený MŠ SR platný od 01. 09.
2004
G.
Počet zamestnancov školy spolu: 41
Z toho:
Počet pedagogických zamestnancov: 33
všetci spĺňajú kvalifikačné predpoklady
pre pedagogických
zamestnancov.
Predmety odborne vyučované: SJL, ANJ, FRJ, NEJ,
OBN, DEJ, MAT, BEK, TEV,
POE, UČT, API, IVT,
HOG, HVS, NAH, PRN,
TOV, EKC, SPK, PRA, MEM, MAN, CR, TCR, VET,
DEK, GCR, APS, SC, SPJ, ECR, MAM,
SCR, EPCR,
PCR, INF, SZI
Predmety čiastočne odborne vyučované: ADK,
TEA, KOR
Počet nepedagogických zamestnancov: 8
H.
Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy:
-
pedagogickí
zamestnanci sa zúčastňujú vzdelávania podľa ponuky MPC Banská Bystrica
-
všetci
pedagogickí zamestnanci v šk. roku 2005/2006 absolvovali aj ukončili
„vzdelávanie
IKT pedagogických pracovníkov“ realizované ŠVS Banská Bystrica
-
vyučujúci
odborných ekonomických predmetov sa zúčastnili projektu „Neprestávajme
sa vzdelávať“, ktorý bol zameraný na nové
formy vzdelávania ekonomických
predmetov a používania inovatívnych
metód
-
vyučujúci
maturitných predmetov sa zúčastnili školení, ktoré boli zamerané metodicky
na prípravu a realizáciu novej
maturitnej skúšky
I.
Aktivity školy:
november 2005 – Burza povolaní
november 2005 – týždeň otvorených
dverí
december 2005 – školský
volejbalový turnaj dievčatá
december 2005 – Vianočná akadémia
február 2006 –
nohejbalový turnaj chlapci
marec 2006 - školské a regionálne kolo súťaže
„Mladý účtovník“
apríl 2006 - volejbalový turnaj zmiešaných družstiev
Prezentácia školy na verejnosti:
reklamný článok o škole
v týždenníku MY
inzercia
v Pardone
reklamný
šot o škole v regionálnej televízii
reklamný
šot o škole v Slovenskom rozhlase – rádio
REGINA
J.
Projekty: SOCRATES - COMENIUS 1.1
školský projekt
WORKING in EU
Na projekte okrem našej školy
participujú partnerské školy z Nemecka
z Fínska
„Európa: moje nádeje, obavy
a želania“
Medzinárodný projekt pod vedením
vyučujúcej Mgr. Jany Gregorovej
žiaci 3. B obsadili 1., 2. a 3.
miesto
Medzinárodný projekt EÚ – spolupráca
s pedagógmi z Francúzska
/dva pracovné týždne na našej
škole/
K.
Výsledky inšpekčnej činnosti – závery:
Vzhľadom na predchádzajúce
zistenia a ich hodnotenia je silnou stránkou školy kvalifikovanosť vedenia
školy a pedagogických pracovníkov školy.
Na výsledné hodnotenie školy
negatívne vplýva nedodržiavanie učebných osnov v odborných predmetoch
a telesnej výchove a nedocenenie výchovnej zložky výchovno-vzdelávacieho procesu
a motivácie najmä v oblasti hodnotenia a klasifikácie žiakov vo
vyučovaní.
Priebeh a výsledky
výchovy a vzdelávania sú priemerné vzhľadom na priemernú úroveň
výchovno-vzdelávacieho procesu.
Na hodnotenie pozitívne
pôsobili jazykové kompetencie učiteľov CUJ, ich vyučovacie metódy a formy
práce, rozvíjajúce produktívne a receptívne jazykové schopnosti žiakov.
Rozvoj osobnosti žiakov je na
dobrej úrovni a uvedené hodnotenie korešponduje s výsledkami
dotazníkov školskej a triednej atmosféry.
Podmienky výchovy
a vzdelávania sú na dolnej hranici dobrej úrovne.
Riadenie školy dosahuje hornú
hranicu priemernej úrovne, pričom koncepčnosť, zameranie, ciele výchovy
a vzdelávania školy, odborné a pedagogické riadenie, informačný
systém a plnenie učebných plánov je na dobrej úrovni.
Úroveň plánovania,
kontrolného systému, overovanie nových odborov, realizácie rozvojových
projektov, kvality pedagogickej dokumentácie a dodržiavania všeobecne
záväzných a školských predpisov je priemerná.
Plnenie učebných predpisov
dosahuje málo vyhovujúcu úroveň. Celkové hodnotenie školy je na hornej hranici
priemernej úrovne.
Školská inšpekcia hodnotí na:
- veľmi dobrej úrovni: personálne a psycho-hygienické
podmienky
- dobrej úrovni: rozvoj osobnosti žiakov,
podmienky výchovy a vzdelávania
celkom
- priemernej úrovni: celkové hodnotenie vyučovania,
riadenie školy
- málo vyhovujúcej úrovni: plnenie učebných osnov
L.
Priestorové a materiálno technické podmienky
školy
Škola je umiestnená v budove,
ktorej vlastníkom je BBSK. V budove je umiestnených 25 učební z toho:
1 učebňa techniky
administratívy
4 učebne výpočtovej techniky
1 telocvičňa
Pri výučbe sa používa:
- počítače 72 kusov
- meotar 2 kusy
- CD prehrávač
2 kusy
- video 2 kusy
- dataprojektor 1 kus
- televízor
2 kusy
V učebniach výpočtovej
techniky sa pri výučbe používajú počítačové programy:
OMEGA – podvojné účtovníctvo
ALFA - jednoduché účtovníctvo
OLYMP - mzdy a personalistika
HOREC - rezervačný program pre recepciu v hoteloch
M.
Finančné a hmotné zabezpečenie
výchovno-vzdelávacej činnosti školy:
1. Dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov 12 825 000.-
Sk
3. Prostriedky prijaté na základe vzdelávacích
poukazov 25 000.- Sk
mzdy
16 900.- Sk
energie, pomôcky 5
000.- Sk
odvody 3100.- Sk
5. Iné finančné prostriedky
získané z príjmov BBSK,
kurzov organizovaných školou
a preplatku plynu 256 000.- Sk
6. Správa o hospodárení za rok 2005 /viď príloha/
N.
Koncepčný zámer v školskom roku 2005/2006:
Vyhodnotenie koncepčného
zámeru:
Vedomostná úroveň absolventov
sa zvýšila z dôvodu používania nových metód vyučovania a prípravy
žiakov na novú maturitnú skúšku. Profesijná úroveň absolventov zodpovedá učebným
osnovám a nie požiadavkám trhu. Konkurencie schopnosť našich absolventov
bola zabezpečená využívaním počítačových programov OMEGA, OLMYP a ALFA na
vyučovaní.
Spôsob, ktorým sa sleduje
cieľ koncepčného zámeru:
-
hospitáciami na
hodinách
-
dopytom na
Úradoch práce podľa bydliska absolventov
-
dopytom
u zamestnávateľov našich absolventov
-
sledovaním
úspešnosti prijatia na vysoké školy
O.
Dosiahnuté výsledky
Škola dosahuje dobré výsledky
v materiálno-technickom zabezpečení vyučovacieho procesu. Škola dosahuje
veľmi dobrú úroveň v oblasti personálnej a psycho-hygienickej
a oblasti rozvoja osobnosti žiakov.
Nedostatkom, ktorého úroveň
treba zlepšiť, je ďalšie vzdelávanie učiteľov a jeho aplikácia v pedagogickej praxi.
P.
Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon
povolania
Škola dosahuje dobré výsledky
v uplatňovaní našich absolventov na trhu práce a prijímaní na vysoké
školy.
Podľa hlásenia Úradu práce ku
dňu 15. 09. 2005 bolo zo 123 našich absolventov evidovaných na Úrade práce len
11 absolventov.
Všetci naši absolventi, ktorí
si podali prihlášky na vysokoškolské štúdium, boli prijatí.
2.
B.
Voľnočasové aktivity školy
a/ využívanie vzdelávacích
poukazov
krúžky:
-
POWER POINT
-
športový
b/ jazykové kurzy pre žiakov
a širokú verejnosť – anglický, nemecký jazyk
C.
Spolupráca školy s rodičmi
Rodičia aktívne spolupracujú
s vedením školy, pomáhajú pri zabezpečovaní materiálno-technických
požiadaviek /nákup počítačov, CD prehrávačov, kancelárskych potrieb, maľovanie
tried a pod./, za čo im vedenie školy
vyslovuje vďaku.
Mgr.
Mária Erneková
riaditeľka školy
Banská
Bystrica, 31. 08. 2006